Πριν μερικές μέρες σε μια συνάντηση startup business coaching, η Αθηνά* μου είπε με λίγη απογοήτευση στον τόνο της: “μου φαίνεται ότι θα περάσουν πολλά χρόνια για να πραγματοποιήσω κάποιο επιχειρηματικό εγχείρημα”.

Χαμογέλασα. Είναι η αλήθεια ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το ακούω αυτό. Και εγώ πριν καμιά εικοσαριά χρόνια, ούσα μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην Αγγλία, κάπως έτσι σκεφτόμουν: ότι θα πάρει καιρό για να γίνω αυτό που θέλω να γίνω.

Μαζί με το γεμάτο απορία και σκέψη, βλέμμα η Αθηνά* μοιράστηκε και κάτι άλλο μαζί μου:

Δεν είμαι expert  σε ένα συγκεκριμένο χώρο και δεν έχω κάποιο επιτηδευμένο ταλέντο. Δεν ξέρω τι να κάνω και πώς να συμβάλλω για να κάνω την ζωή κάποιων ανθρώπων καλύτερη. Είμαι μια γυναίκα απλή, με αρκετές ανησυχίες, με πολύ δημιουργικότητα και με πολλά ενδιαφέροντα. Γνωρίζω πολλά πράγματα χωρίς όμως να έχω εξειδικευθεί σε κάποιο. Αυτό που με κρατά πίσω είναι ότι λόγω αυτού και λόγω της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί, δεν έχω ιδέα τι να κάνω και πού να κατευθυνθώ. Δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω. Και εκεί έξω, η πρόσβαση στην τόσο μεγάλη πληροφορία, πραγματικά με αγχώνει πολύ. Και όσο προσπαθώ να εντρυφήσω σε κάτι, νομίζω ότι θα περάσουν τουλάχιστον 20 χρόνια για να φτάσω κάπου.”

«Η Αθηνά είναι σε απόγνωση», σκέφτηκα. Και μετά σκέφτηκα και την Ελένη, και την Μάρθα και την Κατερίνα και την Μαρία, τον Νίκο, τον Άγγελο, τον Γιάννη και τόσες άλλες γυναίκες και άνδρες που μοιράστηκαν μαζί μου περίπου τον ίδιο προβληματισμό.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να φωτίσουμε λιγάκι το σκεπτικό της Αθηνάς (* σημαντική σημείωση¨: το «Αθηνά» δεν είναι το πραγματικό της όνομα, αλλά το χρησιμοποιώ για να μην την  στοχοποιήσω μιας και ανήκει στο φιλικό μου κύκλο αλλά και γιατί το όνομα «Αθηνά» κρύβει πίσω του και υποθάλπτει την γυναικεία φύση και σοφία 🙂  )

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να πω είναι ότι όλοι – όλες, αυτοί οι επιτυχημένοι που θαυμάζεις προσωπικά για αυτά που έχουν καταφέρει, ξεκίνησαν από κάπου. Ρίξε μια ματιά στους CEOs του Fortune 500 CEO. Οι περισσότεροι από αυτούς, ξεκίνησαν πολύ ταπεινά και ίσως να μην μπορούσαν αρχικά να φανταστούν που θα έφταναν.

Όλοι λοιπόν ξεκινάμε από κάπου και μπορούμε με την πίστη μας, με εφόδια που θα μας δώσουν σοφοί δάσκαλοι, μέντορες και σύμβουλοι αλλά δεξιότητες που θα αποκτήσουμε να φτάσουμε σε πολύ υψηλά επίπεδα επιτυχία.

The sky is the limit.

Ειδικά στην αρχή, το πιο σπουδαίο πράγματα είναι να κάνεις το καλύτερο που μπορείς κάθε στιγμή και να μην ανησυχείς και αγχώνεσαι για ΟΛΑ αυτά που θα πρέπει να κάνεις για να πετύχεις.

Το επόμενο πράγμα που μπορώ να μοιραστώ μαζί σου και να σου πω εμπειρικά είναι ότι όταν ξεκίνησα την πρώτη επιχείρηση μου και όταν αργότερα δημιούργησα και επέκτεινα την τωρινή μου επιχείρηση και ηλεκτρονικά ως online επιχείρηση), είχα κάνει το λάθος να συγκρίνω τον εαυτό μου με ανθρώπους που είχαν πετύχει και ήταν 10,15 και 20 χρόνια πιο μεγάλοι και πιο έμπειροι από μένα ( όπως ο Brian Tracy, o Tony Robbins, o Robert Kiwosaki κτλ) . Κοιτώντας πίσω, μπορώ να σου πω ότι αυτό που έκανα, μου στέρησε πολύ από την ενέργεια μου και ήταν πολύ χαζό από μέρους μου να συγκρίνω ανόμοια πράγματα, ανόμοιες καταστάσεις και διαφορετικές προσωπικότητες ανθρώπων.

Θυμάμαι πριν καμιά 10αριά χρόνια, που διάβαζα το site ενός ανθρώπου που θαύμαζα και μάλιστα έβλεπα έναν «χάρτη επιχειρηματικών διαδικασιών» που προμόταρε τότε.

Αυτός ο «χάρτης επιχειρηματικών διαδικασιών» ήταν κάτι σαν ένα διάγραμμα που έδειχνε τον δρόμο σωστής οργάνωσης μια επιχείρησης και ήταν πολύ πολύ κατατοπιστικός και αναλυτικός.

Σε κάθε βήμα αυτού του διαγράμματος, είχε υποκατηγορίες και επιμέρους βήματα που έπρεπε να ακολουθηθούν.

Όταν άρχισα να το μελετώ και να εμβαθύνω σε αυτόν τον χάρτη, πραγματικά στρεσαρίστηκα πάρα πολύ και σκέφτηκα « θα μου πάρει πολλά χρόνια για να δημιουργήσω και εγώ, ένα σύστημα τέτοιο». Και αυτή η σκέψη μου μου προκάλεσε πολύ ένταση και απογοήτευση.

Όμως δεν το έβαλα κάτω.

Περνώντας ο χρόνος, άρχισα σιγά σιγά να μαθαίνω ό,τι πραγματικά χρειαζόμουν για να έχω μια υγιή επιχείρηση αλλά και να βάλω τις σωστές βάσεις για να έχω μια ψηφιακή- Online επιχείρηση, όπως δηλαδή marketing, copywriting, branding, inbound lead generation και πολλά πολλά ακόμα.

Και πολύ αργότερα, κοιτώντας πίσω, συνειδητοποίησα ότι βασικά είχα δημιουργήσει από μόνη τον δικό μου χάρτη επιχειρηματικών διαδικασιών και επιτυχίας (που πολύ σύντομα θα μοιραστώ με το κοινό) και πολύ περισσότερα ακόμα και μάλιστα σύμφωνα με τα δεδομένα και τις ιδιαιτερότητες της δικής μας αγοράς 🙂

Πως όμως το κατάφερα αυτό;

Ξεπέρασα την αρχική, συναισθηματικής φύσης, απογοήτευση, σχετικά σύντομα, και αντί να προσπαθήσω να κατανοήσω όλα αυτά που μου υποδείκνυε ο χάρτης, είπα και έπεισα τον εαυτό μου, να εστιάσει πρώτα σε ένα από τα βήματα. Ήταν καλό να γνωρίζω ότι υπάρχει, ένας μπούσουλας, μια πυξίδα που θα με βοηθήσει να φτάσω στον προορισμό μου, όμως έπρεπε να εστιάσω στο πως θα καταφέρω να φτάσω στο πρώτο λιμάνι.

Για μένα το πρώτο λιμάνι ήταν το branding γιατί ήθελα η επιχείρηση μου να ξεχωρίζει ανάμεσα στις άλλες.

Και ήξερα καλά ότι αυτός ήταν μόνο ο πρώτος σταθμός. Όμως αντί να τα κάνω όλα και μαζί, εστιάζοντας σε ένα θέμα, με βοήθησε αρκετά να μην πανικοβληθώ και να μην χάσω πολύτιμες δυνάμεις και ενέργεια!

Κάτι άλλο που έμαθα πάνω σε αυτήν την διαδρομή, είναι να απολαμβάνω κάθε βήμα που έκανα. Είναι αυτό που λεν… μετράει το ταξίδι προς την Ιθάκη όχι τόσο ο προορισμός.

Το ίδιο μου συνέβαινε και στο σχολείο, σε όλα τα μαθήματα ήμουν άριστη αλλά στην γυμναστική σκόνταφτα (το μόνο μου 17άρι :). Όμως δεν λούφαρα. Κάθε φορά που μας έβαζε κάτι  να κάνουμε ο γυμναστής, το έκανα χωρίς να νοιάζομαι και τόσο για την επίδοση μου. Ποτέ δεν βγήκα πρώτη όμως φρόντιζα μόνο να κάνω το καλύτερο που μπορώ.

Το ίδιο συμβαίνει και στις επιχειρήσεις σήμερα. Δεν χρειάζεται να είσαι ο πιο εκλεπτυσμένος, ο «γαμάτος» ( σόρρυ για την έκφραση), ο πιο «γεννημένος να τον αγαπάν τα φλας» άνθρωπος για να δημιουργήσεις μια επιτυχημένη επιχείρηση.

Αυτό που σίγουρα χρειάζεται να κάνεις είναι να βγάλεις αυτό που έχεις μέσα σου, αυτήν την ιδέα που τριβελίζει στο κεφάλι σου, εκεί έξω και να αρχίσεις να κάνεις baby steps και καθημερινά βήματα προόδου καθημερινά.

Δεν χρειάζεται να γίνει επιτυχημένος και γνωστός εν μία νυχτί και ιδιαίτερα αν είσαι νέος άνθρωπος, δεν χρειάζεται να γίνεις απότομα 50 ή 60 ετών.

Θα σου πω μια νεανική δική μου ιστορία και εμπειρία.

Το πρώτο αμάξι που οδήγησα ήταν ένα πολύ ακριβό μεγάλο αυτοκίνητο (οι συμφοιτητές και φίλοι μου θα θυμούνται ότι την καβαλούσαμε 6-7 άτομα – απορώ πώς χωρούσαμε!). Αυτή η χαρά του ακριβού αυτοκινήτου προσγειώθηκε πολύ σύντομα, όταν μου είπε κάτι ένας άνθρωπος που πολύ σέβομαι και ακούω τις συμβουλές και την γνώμη του. «Δηλαδή αν τώρα στα 20 σου, οδηγάς ένα τέτοιο αυτοκίνητο, τι θα κάνεις στα 40 σου;».

Με έβαλε σε σκέψεις. Μακροπρόθεσμα αυτό το lifestyle δεν μου πήγαινε καθόλου. Εγώ ήμουν κάτι άλλο.

Έτσι λοιπόν, μην κάνεις το ίδιο με την επιχείρηση σου όταν είσαι μέσα στα νιάτα, μην κάνεις τον εαυτό σου να φαίνεται 40,50 ή 60 ετών. Και δεν είναι θέμα ηλικίας. Είναι θέμα νοοτροπίας.

Κάποιοι άνθρωποι έρχονται και μου λένε:

“Σουσάνα, με ποιον εκλεπτυσμένο τρόπο, να ελκύσω το κοινό μου online και πως θα τους μετατρέψω τελικά σε πελάτες μου

Και απαντώ: “έχεις φροντίσει να στέλνεις συχνά το μήνυμα σου μέσω email;”

Συνήθως μου απαντούν αρνητικά ή ότι δεν έχουν email λίστα ή ότι στέλνουν αραιά και που emails και κάποιοι: « ε καλά, για τι μήνυμα μιλάς τώρα;».

Μάλιστα.

Οκ, μην προσπαθείς να συμπεριφερθείς επιχειρηματικά όπως οι προηγούμενες γενιές επιχειρηματιών. Η προηγούμενη γενιά ήταν αλλιώς. Αλλιώς ξεκίνησε, άλλα μέσα είχε, άλλη οικονομική συγκυρία εξυπηρετούσε.

Όλοι ξεκινάν από κάπου.

Ξεκίνα και εσύ, σεμνά, ταπεινά αλλά οργανωμένα και μετά σιγά σιγά βλέπεις πώς να μοχλεύσεις με τέτοιον τρόπο την ιδέα σου ώστε να έχει (εκθετική) ανάπτυξη!

Αν βλέπεις λοιπόν άλλων ανθρώπων τις επιχειρήσεις που έχουν ή δείχνουν ότι έχουν επιτυχία online ή και offline και τις θαυμάζεις και παράλληλα σκέφτεσαι ή και λες φωναχτά « πωπωπω θα μου πάρει χρόνια να φτάσω εκεί που είναι- θα μου πάρει χρόνια να γράφω στο blog μου για να φτάσω να γίνω σαν και αυτούς!»., σταμάτα τώρα.

Ξέρεις ποιο είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς και το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις;

Κάνε την αρχή.

Γράψε ποιο πρέπει να είναι το πρώτο σου βήμα.

Γράψε πχ. το πρώτο σου post στο blog σου ή στο FB ή στο Linkedin. Και μετά πήγαινε να κοιμηθείς. Την επόμενη μέρα, δες αν υπάρχουν σχόλια, αν όχι δεν πειράζει. Γράψε το επόμενο βήμα ή το επόμενο post. Κοκ

Μην ανησυχείς για όλα. Βάλε πρώτα μια τάξη στην σκέψη σου.

Αν κάθε μέρα φροντίσεις να κάνεις κάτι, σιγά σιγά θα συνθέτεται ο δικός σου χάρτης επιχειρηματικών διαδικασιών και μάλιστα πολύ λεπτομερής. Και στην πραγματικότητα, αν κάποια στιγμή, κοιτάξεις πίσω, ίσως θα δεις ότι έχεις καταφέρει πολύ περισσότερα από αυτούς θαύμαζες στην αρχή.

Ξεκίνα με το πρώτο βήμα. Και συνέχισε σταθερά και με ρυθμό.

Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις πώς να ξεκινήσεις την δική σου online επιχείρηση, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να μάθεις πως θα βρεις μια κερδοφόρα επιχειρηματική ιδέα.

Είμαι σίγουρη ότι μέσα σου έχεις κρυμμένες πολλές επιχειρηματικές ιδέες, τις οποίες ούτε και εσύ, δεν μπορείς να φανταστείς.

Αν θέλεις να βρεις τις επιχειρηματικές ιδέες και δεν έχεις καμιά ιδέα ή ακόμα και αν έχεις και θέλεις να μάθεις να χαρτογραφείς αυτό που έχεις κατά νου, μπορώ να σε βοηθήσω, στέλνοντας σου, ένα μοναδικό και απλό στην χρήση του Εγχειρίδιο Χαρτογράφησης Επιχειρηματικών Ιδεών, δίνοντας τα στοιχεία σου, παρακάτω:

Κατέβασε αυτό το απλό σε βήματα Εγχειρίδιο και βρες τις ιδέες που μπορεί να κατοικοεδρεύουν μέσα σου και ίσως δεν γνωρίζεις!

Μην ξεχνάς όλοι και όλα από κάπου ξεκινάν.

Έτσι και εσύ!

oli-xekinan-apo-kapou-1

[mc4wp_form]

Aν πιστεύεις ότι αυτό το άρθρο μπορεί να βοηθήσει και άλλους ανθρώπους, τότε μην διστάζεις να το μοιραστείς μαζί τους.

Μην ξεχνάς ότι ”Sharing is Caring”

Εγώ και η #TeamAtlas, σου ευχόμαστε από καρδιάς να έχεις μια υπέροχη μέρα!!!

Μετάβαση στο περιεχόμενο