Πως μπορεί να είναι χρήσιμος ένας Σύμβουλος Επιχειρήσεων;

Στο προηγούμενο μας άρθρο,  είδαμε Γιατί η Συμβουλευτική είναι αναγκαιότητα για την σύγχρονη μικρή επιχείρηση και τι είναι ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων.

Σύμβουλος Επιχειρήσεων είναι αυτός που σκέφτεται μαζί με τον επιχειρηματία βοηθώντας τον,  να περάσει από την σκέψη στην δράση . Σύμβουλος είναι ο άνθρωπος που συμβάλλει στην επιχειρησιακή αναβάθμιση, στην διεύρυνση του επιχειρησιακού τρόπου σκέψης και δράσης και στην βελτίωση της κατάστασης της επιχείρησης.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε, πότε μπορεί να είναι χρήσιμος ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Πότε χρειάζεται ένας Σύμβουλος?

Είναι κοινά αποδεκτό ότι οι απαιτήσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος είναι συνεχόμενα αυξανόμενες και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν επιτυχώς στις προκλήσεις του και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα διότι ο ανταγωνισμός μερικές φορές φαντάζει αμείλικτος. Η επιχείρηση καθημερινά καλείται να βρει λύσεις για προβλήματα που αντιμετωπίζει και πολλές φορές αυτά είναι σοβαρά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Σύμβουλος καλείται να βρει τους λόγους και τις αιτίες και να προτείνει λύσεις χρησιμοποιώντας την γνώση, την εμπειρία και τα κατάλληλα εργαλεία που διαθέτει.

Ποια είναι τα θέματα που μπορεί να απασχολούν την σύγχρονη επιχείρηση;

Τα θέματα που μπορεί να απασχολούν την σύγχρονη επιχείρηση είναι :

  • για θέματα εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας και διαχείρισης (ένα παράδειγμα είναι π.χ. να έχει η επιχείρηση ένα δυναμικό από ανθρώπους που δεν αξιοποιούνται σωστά λόγω του ότι το επιχειρησιακό κλίμα δεν βοηθά να αναπτυχθούν, να εξελιχθούν, να «βλέπουν την επιχείρηση σαν συνεργάτη» και όχι σαν αντίπαλο-εργοδότη. Ή να μην αξιοποιείται σωστά το δυναμικό του πελατολογίου της και να μην υπάρχει επαρκής επικοινωνία με αυτό με αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστή και ποιοτική εξυπηρέτηση).
  • θέματα εύρεσης, εκπαίδευσης και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού
  • θέματα στρατηγικής δηλαδή να αποσαφηνισθεί ποιος είναι ο σκοπός της επιχείρησης, που θέλει να φτάσει, ποια είναι τα βήματα που πρέπει να γίνουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, η εταιρική ταυτότητα κτλ)
  • θέματα πωλήσεων δηλαδή να προσδιορισθούν οι στόχοι πωλήσεων, η καταλληλότητα των πωλητών και η υποστήριξη τους με ένα σωστό πλάνο οργάνωσης πωλήσεων
  • θέματα οργάνωσης ή διαδικασιών δηλαδή να μπορεί να υπάρχει ένα σύστημα διαχείρισης της καθημερινότητας μέσα από προγραμματισμό ώστε να είναι ο σωστός άνθρωπος στην σωστή θέση, να υπάρχει αυξανόμενη παραγωγικότητα και οργάνωση στα τμήματα
  • θέματα Marketing δηλαδή να βρει αποτελεσματικούς τρόπους η επιχείρηση να γίνει γνωστή στην αγορά και να κυριαρχήσει
  • θέματα ρευστότητας και χρηματοροών, δηλαδή να υπάρχει ένα σαφές χρηματοοικονομικό πλάνο με προσδιορισμένο προϋπολογισμό μηνιαία, τριμηνιαίο και ετήσιο με πρόβλεψη για τις μονάδες χρήματος που χρειάζεται η επιχείρηση για να λειτουργήσει
  • θέματα οικονομικής πολιτικής (όπως φορολογίας δηλαδή να γνωρίζει η επιχείρηση τι χρήματα πρέπει να αποδεσμεύσει για φόρου ,μειώσεις κοστών δηλαδή να προβεί σε κατάλληλες πρακτικές μείωσης του κόστους σε περιοχές «μεγάλης σπατάλης», μακροχρόνια επενδυτικά προγράμματα, εύρεση επενδυτών, συστήματα εσωτερικού ελέγχου κτλ)
  • θέματα ανάπτυξης και διείσδυσης σε νέες αγορές, θέματα εξαγορών και συγχωνεύσεων

Οι λύσεις μπορεί να είναι ποίκιλλες, πολυσύνθετες, χρειάζονται σκέψη, σχεδιασμό, οργάνωση. Η επιχειρηματική επιτυχία που είναι το ζητούμενο και προσδιορίζεται με μέτρα τόσο ποσοτικά (όπως η κερδοφορία) όσο και ποιοτικά ( όπως η διείσδυση στην αγορά, η ποιότητα, η ικανοποίηση των stakeholders δηλ. μετόχους, πελάτες, προμηθευτές, δανειοδότες κτλ), εξαρτάται κυρίως από τις λύσεις που δίνονται στα θέματα που απασχολούν την επιχείρηση αλλά κυρίως από το κατάλληλο timing που δίνονται οι λύσεις.

Σουσάνα Πατσούμη Κάλφα

Sousana KalfaΣυμβο

Related Posts

Leave a comment