Η ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα: οι παρανοήσεις και η αλήθεια γύρω από τις online επιχειρήσεις – Mέρος 1

Αρθρογράφοι: Σουσάνα Πατσούμη- Κάλφα & Γιώργος Κάλφας

Εδώ και πολύ καιρό, μελετούμε, ως ομάδα, την ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα, τα βέλτιστα μοντέλα και πολλά υποδειγματικά best practices & case studies από online επιχειρήσεις.

Έρχονται πολλοί, νέοι και νέες στην εταιρία μας είτε επικοινωνούν μέσα από τα social media ή από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, με την διάθεση να αντλήσουν πληροφορίες για να ιδρύσουν, να στήσουν και να αναπτύξουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Όμως κατά γενική ομολογία, οι περισσότεροι θεωρούν ότι η ηλεκτρονική επιχείρηση είναι μια εύκολη υπόθεση και στις διαδικασίες ίδρυσης όσο και στις διαδικασίες λειτουργίας και ότι τα λεφτά ρέουν άφθονα από αυτήν.

Δεν γνωρίζουμε, αν είναι εύκολη ή δύσκολη διαδικασία, αυτό εξαρτάται από το πώς το βλέπει και το αντιμετωπίζει ο καθένας. Αυτό που γνωρίζουμε στα σίγουρα είναι ότι χρειάζεται να γίνει μια σαφής διάκριση ανάμεσα στην αλήθεια και τις παρανοήσεις που περιβάλλουν την online- ψηφιακή – ηλεκτρονική επιχείρηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο σε γενικές γραμμές.

Παρακάτω, θα καταγράψουμε αυτά που έχουν πέσει στην αντίληψη μας και δυο, ο καθένας από την ειδίκευση του αλλά και μαζί συνδυαστικά ως επιχειρηματίες και μέσα από την μελέτη κάποιων δικών μας case studies.

 

Παρανόηση 1: Δημιούργησε μια Online επιχείρηση και θα τρέχει από μόνη της

Αν πάμε πίσω στις αρχές του ’90 που πρωτοβγήκαν οι πρώτες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, πραγματικά έκαναν θραύση και είναι λογικό. Πλέον εν έτη 2016, με εκατομμύρια websites και eshops στο διαδίκτυο, δεν υπάρχει χώρος για διάττοντες αστέρες που δεν κάνουν τίποτα και δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό.  Τίποτα δεν πάει από μόνο του. Αν ήταν έτσι, όλοι θα έπρεπε να προστρέξουν σε μια τέτοιο επιχειρηματικό βήμα.

Αλήθεια: Τίποτα δεν τρέχει από μόνο του – θα χρειαστείς σίγουρα ουσιαστικό και χρήσιμο περιεχόμενο

Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι όταν ξεκινάν μια online επιχείρηση είναι ότι υποθέτουν ότι με ένα έξυπνο όνομα και μερικές φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας, οι πελάτες θα έρθουν, τρέχοντας και θα αγοράσουν από αυτήν. Αν σκέφτεσαι και εσύ κάτι τέτοιο, σκέψου το εξής: «στον πραγματικό κόσμο μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο;».

Όχι βέβαια.

Αφού δεν λειτουργεί στον πραγματικό κόσμο γιατί να λειτουργήσει και στον ψηφιακό κόσμο;

Είναι απαραίτητο όταν ξεκινάς μια ηλεκτρονική επιχείρηση να υπάρχει ουσία πίσω αυτήν την κίνηση και να διερευνήσεις και να ξεκαθαρίσεις από την αρχή:

Τίποτα διαφορετικό λοιπόν από μια συμβατική επιχείρηση. Τίποτα δεν τρέχει από μόνο του. Η βιτρίνα της ψηφιακής / online επιχείρησης σου θα είναι το ουσιαστικό και χρήσιμο περιεχόμενο, που προσφέρεις μέσα από το website σου, τα καλά και ποιοτικά σου προϊόντα και το «περιτύλιγμα» της, το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα.

Παρανόηση 2: Δεν χρειάζεται να έχεις εμπειρία

Οι υποψήφιοι ηλεκτρονικοί επιχειρηματίες συνέχεια βομβαρδίζονται από τον τύπο και από το διαδίκτυο με συμβουλές και παραινέσεις ότι ΔΕΝ θα χρειαστούν κάποια προσόντα και εμπειρία για να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν επιτυχημένα μια online επιχείρηση. Μην μασάτε κουτόχορτο!!! Αυτή είναι τροφή για αυτούς που ψάχνουν τον εύκολο και άκοπο πλουτισμό. Το κόστος αυτής της παραδοχής ότι δηλαδή δεν χρειάζεται εμπειρία και προσόντα για να τρέξεις μια ψηφιακή επιχείρηση, θα αποβεί πολύ ακριβό και μεγάλο, αν το επιχειρήσεις, χωρίς εχέγγυα.

Η Αλήθεια: Οπωσδήποτε χρειάζεται εμπειρία και γνώση για την λειτουργία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης.

Αλήθεια τώρα, θα ξεκινούσες ποτέ μια συμβατική επιχείρηση χωρίς πρώτα να σιγουρευτείς ότι έχεις και τις απαραίτητες πηγές αλλά και την εμπειρία για να στηρίξεις κάτι τέτοιο; Αν το έκανες αυτό, θα ήσουν εκτός αγοράς την επόμενη στιγμή, διότι οι ανταγωνιστές σου, αυτοί που βρήκες στην αγορά όταν εσύ ξεκινήσεις, έχουν ήδη ανακαλύψει τον τροχό και έχουν απαντήσεις που εσύ δεν γνωρίζεις.

Θα το διακινδύνευες κάτι τέτοιο;

Όχι μόνο, είναι απαραίτητο να κατανοήσεις εντελώς τι είδους ψηφιακή επιχείρηση θα ξεκινήσεις αλλά θα πρέπει να φροντίσεις να μάθεις τα βασικά που αφορούν μια ηλεκτρονική επιχείρηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Αυτά περιλαμβάνουν:

  • τις ηλεκτρονικές πληρωμές,
  • τους ηλεκτρονικούς καταλόγους,
  • τα social media και social εμπόριο,
  • την δικτύωση,
  • τα κοινωνικά διαπιστευτήρια,
  • το marketing μέσω διαδικτύου,
  • την διαφήμιση μέσω διαδικτύου,
  • πως θα πας κόσμο στο website σου
  • κτλ.

Παρανόηση 3: Οι χαμηλές τιμές είναι το πιο σπουδαίο πράγμα

Αν όλα τα πράγματα, όλα τα καταναλωτικά αγαθά που προσφέρονται ήταν ισότιμα τότε ναι, η τιμή θα έπαιζε τον πιο καθοριστικό ρόλο. Αυτό όμως θα συνέβαινε σε έναν τέλειο κόσμο. Όμως ζούμε σε ένα διαφορετικό κόσμο, που οι επιλογές είναι πάμπολλες, οι αποφάσεις αγοράς γίνονται με διαφορετικά κριτήρια ανάλογα με το κοινό που απευθύνονται τα προϊόντα σου και τις περισσότερες φορές, οι ατέλειες αυτές του ενός ψηφιακού καταστήματος, έρχονται να καλυφθούν και αποτελέσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και χώρο για να αναπτυχθεί μια άλλη ψηφιακή επιχείρηση.

Η Αλήθεια: Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν μπορούν να επιβιώσουν με χαμηλές τιμές

Υπάρχει μια πληθώρα από έρευνες καταναλωτών που δείχνουν ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην απόφαση αγοράς ενός αγαθού. Αν ήταν έτσι, οι μικρές επιχειρήσεις δεν θα μπορούσαν με τίποτα να ανταγωνιστούν κολοσσούς στον κλάδο τους διότι αυτοί οι κολοσσοί λόγω των ποσοτήτων που αγοράζουν δημιουργούν οικονομίες κλίμακος και μπορούν να προσφέρουν αισθητά πιο οικονομικά τα αγαθά που προσφέρουν.

Το πλεονέκτημα που οφείλει να χτίσει κάθε ψηφιακός επιχειρηματίας για κάθε ηλεκτρονική επιχείρηση είναι το είδος της εξυπηρέτησης πελατών που προσφέρει.

Για παράδειγμα:

  • Τρόποι για να βαθμολογούν οι πελάτες τα προϊόντα και να αφήνουν feedback
  • Ενεργή παρουσία στα social media
  • Ταχύτητα στην εξυπηρέτηση, στην απάντηση ερωτήσεων κτλ
  • Ευκολία και ευχαρίστηση στην χρήση του website και εύκολα shopping cart
  • Προθυμία να ανταποκρίνεσαι στις ανάγκες των πελατών σου
  • κτλ

Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά και στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα. Αυτές οι λεπτομέρειες στην εμπειρία του πελάτη, θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις και να κάνουν τους πελάτες σου να επιλέγουν εσένα ακόμα και αν δεν είσαι η πιο οικονομική- φθηνή επιλογή.

 

To be continued… σε λίγες μέρες, η συνέχεια του άρθρου..

Σου ευχόμαστε από καρδιάς να έχεις μια υπέροχη μέρα!!!

——————————————————————————

Σουσάνα Πατσούμη- Κάλφα & Γιώργος Κάλφας

Αν θέλεις να βρεις τις επιχειρηματικές ιδέες και δεν έχεις καμιά ιδέα ή ακόμα και αν έχεις και θέλεις να μάθεις να χαρτογραφείς αυτό που έχεις κατά νου, μπορώ να σε βοηθήσω, στέλνοντας σου, ένα μοναδικό και απλό στην χρήση του Εγχειρίδιο Χαρτογράφησης Επιχειρηματικών Ιδεών, δίνοντας τα στοιχεία σου, παρακάτω:

Κατέβασε αυτό το απλό σε βήματα Εγχειρίδιο και βρες τις ιδέες που μπορεί να κατοικοεδρεύουν μέσα σου και ίσως δεν γνωρίζεις!

Μην ξεχνάς όλοι και όλα από κάπου ξεκινάν.

Έτσι και εσύ!

oli-xekinan-apo-kapou-1

Aν πιστεύεις ότι αυτό το άρθρο μπορεί να βοηθήσει και άλλους ανθρώπους, τότε μην διστάζεις να το μοιραστείς μαζί τους.

Μην ξεχνάς ότι ”Sharing is Caring”

 

Related Posts