Πως να δημιουργήσω μια βιώσιμη ηλεκτρονική επιχείρηση(eshop);

Ο Νικός Κ, όπως περιγράψαμε σε προηγούμενο άρθρο ήρθε στην εταιρία μας  για να τον βοηθήσουμε να στήσει την δική του ηλεκτρονική επιχείρηση. Ο Γιώργος τον βοήθησε και του έδωσε κάποιες σημαντικές συμβουλές οικονομικού-λογιστικού περιεχομένου.

Παράλληλα, ο Γιώργος τον ενημέρωσε για  κάποια βασικά (περισσότερο γραφειοκρατικά θέματα) σχετικά με την ίδρυση της εταιρίας του .Επειδή ο Νικός δεν είχε ξανακάνει εταιρία, τον συμβούλεψε σχετικά με τις νομικές μορφές που μπορεί να επιλέξει ώστε να αποκτήσει η επιχείρηση του νομική οντότητα και να μπορεί να  εκδίδει  παραστατικά πώλησης.

Πιο απλή περίπτωση είναι η ατομική επιχείρηση για την οποία μάλλον φάνηκε ο Νίκος να καταλήγει.

Τα βήματα που απαιτούνται για την ίδρυση μίας ατομικής επιχείρησης είναι τα ακόλουθα:

  1. Να ασφαλιστεί ο ιδιοκτήτης στο υποχρεωτικό ασφαλιστικό ταμείο που στην περίπτωση αυτή είναι ο Ο.Α.Ε.Ε.
  2. Να γίνει εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της περιοχής που θα οριστεί ως έδρα της επιχείρησης.
  3. Να ληφθεί «Βεβαίωση Έναρξης Δραστηριότητας» και ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ..

Επιπλέον θα χρειαστεί:

  • Ταμειακή μηχανή ή λογιστικό πρόγραμμα για εκτύπωση αποδείξεων
  • και να επιλέξει μια  λογιστική εταιρία για να του κρατά τα βιβλία (ο Νίκος Κ. επέλεξε εμάς 🙂 )

Παράλληλα ο Νίκος Α έπρεπε να βρει  ένα χώρο για την έδρα της επιχείρησης. Του εξηγήσαμε ότι το καλό με τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ότι δε χρειάζεται να έχεις κάποιο φυσικό κατάστημα, παρά μόνο ένα χώρο-αποθήκη από όπου θα διακινούνται τα προϊόντα. Το καλό με τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ότι ενοίκιο μπορεί να είναι χαμηλό γίνεται, γιατί δεν χρειάζεται να βρεθεί χώρος που βρίσκεται σε εμπορικό σημείο. Επειδή, η επιχείρηση που θέλει να φτιάξει ο Νίκος Κ.΄αφορά λιανική πώληση εμπορευμάτων, δεν μπορεί να έχει για έδρα το σπίτι του.

Ήταν φανερά πιο ήρεμος αφού έμαθε την  διαδικασία για να ξεκινήσει την επιχείρηση του.

Έπειτα πέρασε και από το δικό μου γραφείο, φανερά ανακουφισμένος γιατί τον άγχωνε η γραφειοκρατία.

Το πρώτο ερώτημα που μου έκανε ήταν: « Μάλλον το εύκολο κομμάτι είναι να την ιδρύσω την επιχείρηση μου, πριν και μετά από εκεί, τι γίνεται; Πως θα ξέρω ότι θα πετύχει;»

Χαμογέλασα. Και του είπα: » Από εκεί και πέρα, είτε πριν είτε μετά την ανοίξεις, χρειάζεται να παραμείνεις δημιουργικός, ανοικτός στις προκλήσεις και ευέλικτος ώστε η επιχείρηση σου να επιβιώσει και να ακμάσει αυτούς τους περίεργους αλλά καρποφόρους για αυτούς που εργάζονται μεθοδικά καιρούς. Θα χρειαστεί να ακολουθήσεις κάποια βασικά βήματα καθώς και κάποια πιο advanced, πιο εξειδικευμένα και πιο προσωποποιημένα στην δική σου περίπτωση. Αφού η ιδέα σου είναι καλή, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά βήματα και εφόσον το χρειαστείς, εμβαθύνουμε εν καιρώ με τα πιο εξειδικευμένα..»

Πρακτικά Θέματα:

Επιλογή προμηθευτών και καθορισμός ύψους Στοκ

Ο Νίκος δεν κατασκευάζει τα δικά του προϊόντα. Η επιχείρηση που θέλει να δημιουργήσει είναι εμπορική γιαυτό θα χρειαστεί να βρει προμηθευτές σας και να κλείσει συμφωνία σε ειδικές τιμές- αν γίνεται και ασφαλώς να έχει ένα μικρό στοκ σε εμπορεύματα ώστε να μπορεί να εξυπηρετείσυντομότερα τις παραγγελίες του.

Επιλογή courier και στρατηγικής αποστολής εμπορευμάτων

Μία εταιρεία courier για ένα e-shop είναι απαραίτητη. Ο Νίκος Κ. οφείλει να κάνει μια έρευνα αγοράς και να διαπραγματευτεί τις τιμές τους γιατί κυμαίνονται. Σημαντικό είναι να προσδιορίσει επίσης τι πολιτική θα ακολουθήσει σχετικά με την αποστολή των εμπορευμάτων. Θα επιλέξει να προσφέρει δωρεάν την αντικαταβολή ή θα χρεώνει τα μεταφορικά στον πελάτη μέχρι ένα ποσό ενώ για μεγαλύτερες παραγγελίες τα μεταφορικά προσφέρονται δωρεάν; Έχει σημασία ποια στρατηγική θα ακολουθήσει για την διαμόρφωση του κόστους του εμπορεύματος του.

Πως θα γίνεται η πληρωμή από τους αγοραστές;

Για να μπορεί το κατάστημα του Νίκου να δέχεται ηλεκτρονικές πληρωμές, θα πρέπει να συνδεθεί με μία τράπεζα. Οι περισσότερες τράπεζες στην Ελλάδα προσφέρουν merchant accounts, όπου ο πελάτης κατά την πληρωμή της παραγγελίας, μεταφέρεται στο site της τράπεζας ώστε να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του. Αυτό σας απαλλάσσει από την επιπλέον ευθύνη διαχείρισης πιστωτικών καρτών. Του είπα να υπολογίσει ότι η τράπεζα θα του κρατήσει προμήθεια για τις συναλλαγές του, οι οποίες κυμαίνονται ανάλογα με την επιλογή της τράπεζας που θα συνεργαστεί.

Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει μια πολύ πιο απλή διαδικασία για να δέχεται ηλεκτρονικές πληρωμές στο ηλεκτρονικό του κατάστημα που είναι το PayPal. Του είπα επίσης να υπολογίσει ότι PayPal θα σας κρατήσει προμήθεια για τις συναλλαγές.

Branding & Marketing

Το branding είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής   δραστηριότητας καθώς αποτελεί καθρέπτη της επιχείρησης και του μηνύματος της προς την αγορά. Ειδικά μια επιχείρηση που κινείται μέσα στον θόρυβο του διαδικτύου, έχει περισσότερη ανάγκη από ποτέ να δώσει την σωστή εικόνα και το σωστό μήνυμα προς την αγορά .

Το marketing από την άλλη πλευρά,  αφορά όλες εκείνες τις ενέργειες που είναι απαραίτητο να σχεδιάσουμε και να κάνουμε ώστε να  γνωρίσει η αγορά το brand μας, προβάλλοντας πάντα το πιο δυνατό μας σημείο ώστε να μας επιλέξει.

Οι δυο αυτές λειτουργίες της σύγχρονης επιχείρησης και του σύγχρονου επαγγελματία (είτε ελεύθερου επαγγελματία, είτε εργαζόμενου, είτε υποψηφίου για την κάλυψη μας θέσης), το branding και το marketing,  είναι αλληλένδετες και αλληλοεξαρτώμενες και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να παραβλεφθεί στην δημιουργία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης.

Oργανωμένη εταιρική ταυτότητα & Οργανωμένη στρατηγική προώθησης και ανάπτυξης του eshop

Μιας και το e-shop κυρίως αναφέρεται στην αγορά του διαδικτύου και δεδομένου ότι δεν υπάρχει φυσικό κατάστημα, αφενός θα πρέπει να δημιουργηθεί μια εταιρική ταυτότητα που να την κάνει να ξεχωρίζει από άλλες στον ίδιο κλάδο και από την άλλη  να γίνει μια ακριβής κατάστρωση στρατηγικής διαφήμισης και προώθησης του για να υπάρχουν πωλήσεις.

Υπάρχουν πολλά σύγχρονα μέσα marketing ανάλογα με το κοινό που απευθύνεται το κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα και τον τρόπο που θέλει να επικοινωνήσει τις προτάσεις αγοράς του αλλά και να συνδεθεί συναισθηματικά με το κοινό του. Στην σύγχρονη πρακτική, η λέξη πώληση παύει να υπάρχει, αλλά υπάρχει η δημιουργία ισχυρής σύνδεσης με τον πελάτη ώστε να αγοράζει και να ξαναγοράζει από την επιχείρηση σου. Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την σημερινή ηλεκτρονική επιχείρηση ώστε να ξεχωρίσει, να μπει στην καρδιά των καταναλωτών και να μακροημερεύσει στην αγορά

Θέματα εξυπηρέτησης

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζω;

Η επιτυχία ενός eshop βασίζεται σε κάποια σημαντικά στοιχεία που οφείλουν να τηρηθούν, όπως:

  • η αξιοπιστία: να έχεις μια αξιόπιστη και σοβαρή επιχείρηση, με ποιοτικά προϊόντα. Μην υποτιμάς τον σωστό σχεδιασμό και αρχιτεκτονική του ηλεκτρονικού σου μαγαζιού. Να έχει όμορφο look and feel, να είναι απλό και εύχρηστο, να έχει σωστή πληροφορία και καλής ανάλυσης φωτογραφίες. όμορφο, απλό και εύκολο στη χρήση του, καθώς επίσης οι πολύ καλές φωτογραφίες και περιεκτικές περιγραφές στα προϊόντα.
  • η ποιοτική εξυπηρέτηση: δεν φτάνει να έχεις καλό προιόν, το after sales service είναι εξαιρετικής σημασίας καθώς και να υπάρχει αμεσότητα προς την επίλυση προβλημάτων ή απάντηση αποριών
  • η πολιτική επιστροφών: χρειάζεται να υπάρχει σαφής, κατανοητός και εύκολος τρόπος διαχείρισης επιστροφών
  • η ασφάλεια συναλλαγών: μιας και όλα συμβαίνουν σε μια εικονική αγορά, είναι πολύ σημαντική η ορθή διαχείριση τρόπου πληρωμής και της τήρησης των προσωπικών δεδομένων
  • οι ξεκάθαροι τρόποι επικοινωνίας: να μπορεί ο πελάτης να γνωρίζει πού θα σας βρει και ποιες ώρες υπάρχει υποστήριξη

Ο Νίκος Κ. έφυγε με πολλές σκέψεις στο μυαλό. Κατέγραψε πολλά πράγματα, ρώτησε για τα προγράμματα του AtlasHub και πώς μπορεί να βοηθηθεί από αυτά και κλείσαμε την αρκετά μεγάλη συνάντηση μας με χαμόγελα και ικανοποίηση.

Έτσι και αλλιώς, η κατάσταση στην Ελλάδα, ευνοεί τους νέους ανθρώπους να απλώσουν την δημιουργικότητα τους και να βρουν πραγματικούς και ικανούς συνοδοιπόρους στην περιπέτεια της επιχειρηματικότητας

Καλή μας μέρα!

Stay Positive!

 

Σουσάνα Πατσούμη Κάλφα + Γιώργος Κάλφας

KEEP CALM

 

 

Αν θέλεις να μάθεις πώς να χτίσεις μια βιώσιμη επιχείρηση, διάβασε αυτό το άρθρο 7 Βήματα για την δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης

 

Αν πιστεύεις ότι αυτό που διάβασες, σε ωφέλησε και  είναι ενδιαφέρον, μην το κρατήσεις μυστικό…

διέδωσε το!!! After all, it’s free ;)

Related Posts

Leave a comment