Δέκα σημαντικές αρχές για την δημιουργία ενός αξιομνημόνευτου brand

Το τελευταίο διάστημα ασχολούμαι και μελετώ εντατικά βιβλιογραφία σχετική branding και την επικοινωνία. Θεωρώ το branding αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής επικοινωνίας και απαραίτητο συστατικό του marketing.

Αν παρακολουθείς την αρθρογραφία μου, θα γνωρίζεις καλά τον τρόπο που προσεγγίζω την επιχειρηματική δραστηριότητα: πιστεύω ότι όλα συνδέονται. Από την κουλτούρα της επιχείρησης, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, έως τον οικονομικό κύκλο, την στρατηγική της και την επιλογή των καναλιών επικοινωνίας που θα χρησιμοποιήσει.

Για να είμαστε όμως στην ίδια σελίδα,θα ήθελα να διευκρινήσω ότι:

Brand είναι όλα όσα γνωρίζει, καταλαβαίνει και σκέφτεται το κοινό μας

για τα προιόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης μας.

&

Branding είναι ο τρόπος για να δημιουργηθεί, συντηρηθεί και εξελιχθεί σωστά το brand μας.

Μελετώντας λοιπόν, για το branding και την σημασία του, και έχοντας αρκετά case studies που έχω ήδη εργαστεί για αυτά,  έχω καταλήξει σε 10 αρχές που οφείλουν να γνωρίζουν αυτοί που θέλουν να δημιουργήσουν μια αξιομνημόνευτη μπράντα.

Αυτές είναι:

Αρχή 1η: Να έχεις Επιχειρηματική Αυτογνωσία 

Ποια είναι η επιχείρηση μου; Ποια τα χαρακτηριστικά της; Τι αξία προσφέρει; Τι έχει ξεχωριστό; Τι μετράει; Τι μπορεί να διεκδικήσει; Πόσο καλή είναι; κτλ

Ερωτήσεις που σε βοηθούν να προσδιορίσεις ποιος είσαι και πού ακριβώς βρίσκεσαι αξιοποιώντας την διαφορετικότητα σου. Αυτό είναι το επιχειρηματικό γνώθι σαυτόν!

 

Αρχή 2η: Να είσαι αυθεντικός

Σε συνέχεια της επιχειρηματικής αυτογνωσίας, αυτό που έχει σημασία, αυτό που πραγματικά μετράει και αυτό που τελικά κεφαλαιοποιείται είναι το εξής: αυτό που προσφέρεις στο κοινό να είναι ισότιμο με αυτό που του έχεις υποσχεθεί. Με λίγα απλά λόγια, τίποτα δεν κεφαλαιοποιείται περισσότερο από την αυθεντικότητα: να υπάρχει δηλαδή αυτό που λέω, στην αγορά.

 

Αρχή 3η: Να έχεις το δαιμόνιο του «Επιθεωρητή Κλουζό»

Μελέτησε πολύ την αγορά σου. Ψάξε την πολύ. Αναζήτησε την αλήθεια σου μέσα από την διαφορερικότητα της αξίας που προσφέρεις στην αγορά. Αξιοποίησε τα στοιχεία που βρίσκεις και τα τυχόν κενά της αγοράς ώστε να κάνεις το σωστό positioning.  Αυτό μετράει πολύ. Και έπειτα, εφόσον ερευνήσεις ( και συνεχίσεις να ερευνάς), στηρίξου στα στοιχεία που βρίσκεις και προχώρα. Το «κουτουρού» δεν σου αποδίδει τίποτα.

 

Αρχή 4η: Να έχεις σοφία στις επιλογές σου

i.Αγορά: Εφόσον μελετήσεις την αγορά σου,διάλεξε σοφά πώς θα τοποθετηθείς σε αυτήν. Που το πάω; Που χωράω; Τι συμβαίνει σε εκείνο το σήμειο, τι κενό υπάρχει; Έχει νόημα (οικονομικό και μη); Το χρειάζεται το κοινό αυτό που θέλω να προσφέρω; Στην τελική υπάρχει ανάγκη; Διαλέγωντας σοφά την αγορά που θα κινηθείς, αρχίζεις να γνωρίζεις και τους κανόνες αυτής της αγοράς.

ii.Κανάλι επικοινωνίας με την αγορά: Διάλεξε με προσοχή το μέσο επικοινωνίας που θα επιλέξεις να επικοινωνήσεις με την αγορά. Πλέον με την ηλεκτρονική αγορά και με την πληθώρα εργαλείων επικοινωνίας, καλείσαι να επιλέξεις με σοφία τον δρόμο και το μέσο που θα ακολουθήσεις για να δημιουργήσεις κάτι αξιόπιστο.

 

Αρχή 5η: Να μάθεις να δημιουργείς με έξυπνο τρόπο την στρατηγική σου

Δεν μιλώ για business plan. Τις περισσότερες φορές, τα business plans είναι άχρηστα  ( εκτός και αν το χρειαζόμαστε για συγκεκριμένο σκοπό πχ να προσεκύλσουμε επενδυτές ή συνεταίρους, να διεκδικήσουμε μια επιχορήγηση ή ένα δάνειο). Αυτό που χρειάζεται ένας επιχειρηματίας είναι να γνωρίζει πώς να βάζεις σε σειρά τις σκέψεις και τις κινήσεις τους, να μπορεί να καταγράφει τα βήματα που οφείλει να ακολουθήσει για να πετύχει το ποθούμενο.

 

Αρχή 6η: Να είσαι σωστός με την νομοθεσία

Όταν ξεκινάς μια επιχείρηση  ή θέλεις να κάνεις κατι για να την  επαναπροσδιορίσεις, οφείλεις να τηρείς τους νόμους και τις αρχές του Κράτους και να μην ψάχνεις τα shortcuts, πιθανόν μεθόδων που μπορεί να σε αποβούν. Μίλησε με τους ανθρώπους που γνωρίζουν για να σε καθοδηγήσουν ώστε να κερδίσεις χρόνο και χρήματα και πάνω από όλα να έχεις ήσυχο το κεφάλι σου.

 

Αρχή 7η: Να έχεις πλήρη επίγνωση των οικονομικών σου δεδομένων

Μεχρί που φτάνει το πάπλωμα; Πόσα χρήματα χρειάζομαι; Μπορώ;

Το think big είναι εξαιρετικό μότο. Αλλά προσθέτω και το think smart. Μέσα στο πλαίσιο του think smart, βρίσκεται και ο ρεαλισμός που οφείλουμε να έχουμε σχετικά με το budget μας. Στην σημερινή εποχή Cash is king.

 

Αρχή 8η: H επιχειρηματικότητα είναι full time job

Φιλική συμβουλή: πολλοί λένε «κάνε το χόμπυ σου, δουλειά». Εν μέρει, συμφωνώ. Μας κάνει καλό να ασχολούμαστε με κάτι που μας ευχαριστεί. Όμως το χόμπυ το κάνουμε στον ελεύθερο μας χρόνο. Για λίγο δηλαδή. Το να δημιουργήσεις μια επιχείρηση, δεν μπαίνει στα χρονικά πλαίσια ενός χόμπυ αλλά και στις απαιτήσεις που έχει μια σύγχρονη επιχείρηση και εν μέρει περιγράφω επιγραμματικά παραπάνω.

 

Αρχή 9η: Ο χρόνος είναι χρήμα

Ο χρόνος είναι πολύτιμος. Οφείλεις να τον αξιοποιήσεις σοφά και να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις στο σωστό timing.

 

Αρχή 10η : Να έχεις την δύναμη να μοιράζεσαι

Βάζω αυτήν την αρχή, όχι τυχαία, στο τέλος, ώστε να κλείσω με αυτό και να δώσω ιδιαίτερη έμφαση. Το One man show δεν μας πάει και πολύ μακρυά.  Έχω γνωρίσει, εξαιρετικά ταλαντούχους και ευφυείς ανθρώπους, που το εμπόδιο στην επιτυχία τους ήταν ότι δεν μπορούσαν να μοιραστούν την πίττα γιατί φοβούνταν να εμπιστευθούν. Η συλλογική εργασία, η συνεργασία, αν μπει στα σωστά πλαίσια και με τις σωστές και δίκαιες συμφωνίες, μπορούν να αποφέρουν εκθετικά αποτελέσματα. Είναι καλό να κάνεις ένα καλό μείγμα συνεργατών ή συνεργειών, inhouse ή outsourcing για να μπορέσεις να συνδημιουργήσεις για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Να θυμάσαι ότι δεν είσαι μόνος σου, αν δεν θέλεις να είσαι.

Καλή δύναμη στην προσπάθεια σου!

Stay Positive

Σουσάνα Πατσούμη Κάλφα

KEEP CALM

 

Μάθε για τις νέες υπηρεσίες μας που αφορούν το Branding & Marketing, εδώ

Αν θέλεις να μάθεις τα 7 βήματα για την δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης, μπορείς να δεις εδώ

Related Posts

Leave a comment