1972 -2016: 44 Χρόνια Atlas Consulting!

Επί τη ευκαιρία των 44 χρόνων λειτουργίας μας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους τους ανθρώπους που μας στήριξαν και μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια με την ευχή και την υπόσχεση ότι θα συνεχίσουμε να προχωράμε με ακεραιότητα, με ανθρωπιά και με δημιουργικότητα, στον δρόμο που χάραξε ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρίας μας, Κλεάνθης Πατσούμης. Ένα μεγάλο ευχαριστώ, σε αυτόν, που αέναα και αθόρυβα, βρίσκεται στο πλάι μας, για να μας δίδει τις πολύτιμες συμβουλές του αλλά και είναι μάχιμος,  πάντα στην πρώτη γραμμή και πρωτοπόρος!

Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα της συνέντευξης που δώσαμε για το λεύκωμα που δημιούργησε η εφημερίδα  Τύπος της Θεσσαλονίκης για τις Ιστορικές Επιχειρήσεις της πόλης μας και είχαμε την χαρά να φιλοξενηθούμε.

 Από την πρωτοπορία στην εξωστρέφεια – η ιστορία της Atlas Consulting

«Μία από τις σημαντικότερες διδαχές που έχουμε αποκομίσει από αυτό το λεύκωμα είναι να αναγνωρίζουμε με αστραπιαίες διαδικασίες τα γνωρίσματα, τα οποία καθιερώνουν μία επιχείρηση σε βάθος χρόνου και της χαρίζουν προοπτική προόδου και μακροζωίας. Μία λέξη κλειδί που είναι συνώνυμη της επιτυχημένης επιχειρηματικής σταδιοδρομίας είναι η λέξη «εξέλιξη». Για να το θέσουμε το ζήτημα πιο περιφραστικά, οι ελιγμοί που εξασφαλίσουν στην επιχείρηση μίας χροιά πρωτοπορίας. Όπως ακριβώς θα διαπιστώσετε ότι συνέβη και στην περίπτωση του συνεντευξιαζόμενού μας, ο οποίος από τον πρώτο κιόλας καιρό της δραστηριότητάς του, έσπευσε να ξεχωρίσει, να αναδειχθεί, καθότι δεν ακολούθησε την πεπατημένη. Οι καινοτομίες στον τρόπο δουλειάς του μάλιστα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα αν αναλογιστεί κανείς πως ο επαγγελματικός του τομέας έχει υπάρξει στο μυαλό των περισσότερων πελατών συνδεδεμένος κατά τρόπο άρρηκτο με πολύ συγκεκριμένα καθήκοντα. Σε αυτό το μάλλον ασφυκτικό πλαίσιο, η επιχείρηση που θα σας παρουσιάσουμε ευθύς αμέσως, κατόρθωσε να διαφοροποιηθεί, διαχωρίζοντας τη θέση της από καθιερωμένες αντιπαραγωγικές πρακτικές και συνήθειες,  τηρώντας διάφορες απαράβατες ασφαλιστικές δικλείδες τιμιότητας και αξιοπρέπειας. Η εξέλιξη φυσικά, όπως πολύ καλά γνωρίζετε όλοι σας, δεν έχει κάποιο ορατό και κοντινό ταβάνι, αντιθέτως είναι μία συνεχής διαδικασία βελτίωσης και ανέλιξης. Πλήρως εναρμονισμένη με αυτή τη ορθή νοοτροπία, η νεότερη γενιά της επιχείρησης με βήματα προσεγμένα και μεθοδικά, εμπλούτισε το αντικείμενο της επιχείρησης, θέτοντας νέες βάσεις ανάπτυξης. Αφουγκραζόμενοι τις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στον επιχειρηματικό κόσμο, οι διάδοχοι του ιδρυτή της επιχείρησης προσφέρουν ένα ευρύτατο πεδίο υπηρεσιών, επιδεικνύουν την απαραίτητη στις ημέρες μας εξωστρέφεια, διευρύνουν ακόμη περισσότερο τους ήδη ανοιχτούς ορίζοντες της εταιρίας τους. Όσο κοινότυπο και να σας ακουστεί, η αλήθεια συμπυκνώνεται στο εξής απλό συμπέρασμα. Οι αξίες και η νοοτροπία είναι οι πλέον στέρεες βάσεις που θα κρατήσουν ένα οικοδόμημα όρθιο και ακμαίο, ακόμη και στις εποχές που φαντάζουν δύσκολες και αποθαρρυντικές.

 

– Κύριε Πατσούμη, δώστε μας αρχικά ένα σύντομο ιστορικό της επιχείρησής σας.

 

– Η ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης ήταν η 1η Φεβρουαρίου του 1972. Αρχικά συνεργαζόμουν με ένα συνάδελφο αλλά το 1982 χώρισαν οι δρόμοι μας.  Στην οδό Βενιζέλου βρισκόταν το πρώτο γραφείο. Ήταν δύσκολα χρόνια, ιδίως για όσους έκαναν τα πρώτα τους βήματα. Μετά από ένα χρόνο παντρεύτηκα και από την Ανάληψη όπου έμενα πήγαινα ως τη Βενιζέλου με τα πόδια, ούτε λεφτά για εισιτήρια δεν υπήρχαν. Χρειάζεται πολύ τρέξιμο για να βρεις πελάτες, διότι ακόμη και οι γνωστοί σου δύσκολα θα φύγουν από τον λογιστή που ήδη έχουν. Αφενός επειδή η σχέση μεταξύ λογιστή και πελάτη είναι προσωπική, αφετέρου ο φόβος μην τυχόν ο λογιστής βγάλει τα άπλυτα του πελάτη του στη φόρα, καρφώνοντάς τον στην εφορία. Τα πρώτα βήματα ενός λογιστή είναι πάρα πολύ δύσκολα, στην αρχή ζήτημα να είχα 2-3 πελάτες, οι οποίοι ήταν μάλιστα συγγενείς,  δυσκολευόμουν ακόμη και τα έξοδα να βγάλω. Το πρώτο τρίμηνο συνάντησα ένα συνάδελφο και φίλο, του οποίου ο λογιστής πατέρας είχε συγχωρεθεί και εκείνος δεν ήθελε να συνεχίσει το επάγγελμα. Δεδομένης της κατάστασης, μου πρότεινε να αντλήσω από το πελατολόγιο του πατέρα του πελάτες για λογαριασμό μου. Εν τω μεταξύ, εγώ δεν κατείχα τότε τις γνώσεις ενός έμπειρου λογιστή, παρόλο που είχα δουλέψει στη μπύρα «ΦΙΞ» και στους καφέδες «Bravo», στα λογιστήρια. Είχα την εντύπωση ότι με το πτυχίο και τις γνώσεις από το πανεπιστήμιο μπορούσα να ανοίξω λογιστικό γραφείο. Εύλογα κατόρθωσα να κρατήσω μονάχα μερικούς από αυτούς τους πελάτες, έβγαζα τα έξοδα του γραφείου και έμενε κάτι και για μένα. Από ‘κει και έπειτα, ο ένας πελάτης έφερε τον άλλον, η διαφήμιση έγινε από στόμα σε στόμα, όταν έμενε κάποιος ικανοποιημένος έφερνε κάποιον γνωστό του που είχε ανάγκη από λογιστή. Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα, όπου ασχολούμαι περισσότερο με τη νομοθεσία και η διάδοχη γενιά έχει πάρει τα ηνία. Αρχικά μπήκαν στην επιχείρηση οι δύο κόρες μου, Σουσάνα και Αλίκη, η Αλίκη αποχώρησε και η σκυτάλη έχει περάσει στη Σουσάνα και τον σύζυγό της, τον Γιώργο.

 

– Ποιες είναι οι αρχές πάνω στις οποίες χτίστηκε η επιχείρηση αυτή;

 

– Καταρχάς να σας πω ότι στο επάγγελμά μας η εχεμύθεια μετράει πάρα πολύ, καθότι ο λογιστής γνωρίζει όλα τα μυστικά της κάθε επιχείρησης, του κάθε πελάτη. Ομοίως η εντιμότητα, καθώς έχει βγει κακό όνομα για τους λογιστές, ότι είναι κλέφτες και απατεώνες, ότι δεν είναι σωστοί στις οικονομικές συναλλαγές τους. Η αντίληψη αυτή με εξανάγκασε να πρωτοπορήσω κατά κάποιο τρόπο και στις αρχές του ‘80 να σταματήσω παίρνω από πελάτες χρήματα, δηλαδή να μην εξυπηρετώ πελάτες πληρώνοντάς τους το ΙΚΑ και την εφορία, παρά να παίρνω μόνο το μισθό μου και τίποτα παραπάνω. Από τη στιγμή που δεν έχουν οι πελάτες εμπιστοσύνη στον λογιστή τους, ήταν φρόνιμο να τακτοποιούν μόνοι τους αυτές τις υποθέσεις. Ένα ακόμη σημείο πρωτοπορίας έγκειτο στο ότι δεν πίστευα πως είναι σωστό να θεωρώ εγώ τα βιβλία και τα τιμολόγια του πελάτη. Δεν μπορούσα να ανεχθώ να στήνομαι σε τεράστιες ουρές για μία διαδικασία που αντιλαμβάνομαι ως αγγαρεία. Ο λογιστής οφείλει να μελετά και να ενημερώνεται προκειμένου να εξυπηρετήσει τον πελάτη του, όχι να αναλαμβάνει τέτοιου είδους καθήκοντα, τα οποία μπορεί να εκπληρώσει οποιοσδήποτε υπάλληλος του πελάτη. Λίγοι καταλάβαιναν αυτή τη θεώρηση των πραγμάτων, αλλά για μένα ήταν μία αρχή απαράβατη.

 

– Υπάρχει κάποιο περιστατικό που να έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένο στη μνήμη σας όλα αυτά τα χρόνια;

 

– Τρεις ή τέσσερις μήνες αφότου είχα ξεκινήσει, κάποιος πελάτης του συγχωρεμένου πατέρα του φίλου μου, για τον οποίο σας μίλησα, επρόκειτο να περάσει έλεγχο της εφορίας. Την υπόθεση είχε αναλάβει κάποιος μεγάλος φοροτέχνης και εγώ παρακάλεσα τον πελάτη αυτό να παρακολουθώ τις συναντήσεις. Από αυτές προέκυψε ότι ο πελάτης πρέπει να πληρώσει 500.000 δραχμές, ένα πολύ μεγάλο ποσό τότε. Με άγνοια κινδύνου, πήρα μολύβι και χαρτί, υπολόγισα πως πρέπει να πληρώσει 162.000 δραχμές και την επομένη, το ανακοίνωσα στον πελάτη. Το αναλύσαμε ξανά με τον φοροτέχνη , ο οποίος απεφάνθη πως το πολύ πολύ το ποσό να πέσει στις 400.000. Ο πελάτης με εμπιστεύτηκε, ανέλαβα την υπόθεση, το έφερα από εδώ, το έφερα από εκεί, κούρασα  πολύ τον εφοριακό και στο τέλος το ποσό καθορίστηκε στις 162.003 δραχμές. Είχε μείνει έκπληκτος ο πελάτης και μου έφερε πάρα πολλούς καινούργιους πελάτες, σχεδόν ολόκληρη τη γειτονιά του, ενώ μετέπειτα καταλήξαμε και κουμπάροι.

 

– Ας περάσουμε όμως και στη διάδοχη γενιά και πιο συγκεκριμένα, στην κα Σουσάνα Κάλφα- Πατσούμη. Μιλήστε μας για το δικό σας ξεκίνημα στην επιχείρηση.

 

– Επισήμως είμαι στην επιχείρηση εδώ και 18 χρόνια, αλλά από φοιτήτρια είχα αποκτήσει τις πρώτες μου εμπειρίες. Όντας ανέκαθεν ανήσυχο πνεύμα και με βάση τα ερεθίσματα που απέκτησα από τις σπουδές μου στο εξωτερικό, προσπάθησα να προσθέσω καινούρια πράγματα στο αμιγώς λογιστικό κομμάτι. Δημιουργήθηκαν λοιπόν σταδιακά οι βάσεις για να προκύψει μια συμβουλευτική εταιρία, η οποία παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών. Στην Ελλάδα, ο επιχειρηματίας είχε συνδέσει τον λογιστή με πολύ συγκεκριμένα και περιορισμένα καθήκοντα. Για να μπορείς όμως να είσαι ανταγωνιστικός σήμερα, πρέπει να προσφέρεις ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα υπηρεσιών που θα εξυπηρετεί τον επιχειρηματία, γλυτώνοντάς του πολύ χρόνο. Πλέον παρέχουμε αυτές τις υπηρεσίες και εκτός Ελλάδος εμφανίζοντας μια έντονη εξαγωγική δράση, η οποία ευελπιστούμε αυτό το έτος να καλύψει το 70% των δραστηριοτήτων μας. Στην παρούσα φάση, συνεργαζόμαστε με Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Νορβηγία, καλύπτουμε όλες τις χώρες της Μέσης Ανατολής και ξεκινάμε την επέκτασή μας σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Ξεκινήσαμε αυτό το εγχείρημα, μαζί με τον σύζυγό μου, τον κο. Γιώργο Κάλφα και ως τώρα προχωρά πολύ καλά, ιδίως τα σκέλη ευρέσεως εργασίας στο εξωτερικό και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Γενικότερα, ένας άνθρωπος ο οποίος θέλει να δημιουργήσει αυτή τη στιγμή μια επιχείρηση θα πρέπει να είναι έντονα εξωστρεφής, να μην περιοριστεί στην τοπική αγορά, αλλά με ένα καλό προγραμματισμό να ξανοιχτεί παγκόσμια αγορά. Στην Ελλάδα τώρα έχουμε αρχίσει να βγαίνουμε λίγο από το καβούκι μας. Δεν είναι υψηλότερο το επίπεδο στο εξωτερικό, απλώς υπάρχει μεγαλύτερη οργάνωση. Όταν πρωτοξεκίνησα πάντως, ήταν ευκολότερα τα πράγματα ή τουλάχιστον εγώ τα έβλεπα έτσι γιατί το μυαλό μου σκεφτόταν ακόμη ρομαντικά. Όσο περνούν τα χρόνια, γίνεται πιο δύσκολο, από την άποψη ότι χρειάζεται να βρίσκουμε τρόπους να ικανοποιούμε τους πελάτες μας, τρόπους να προσελκύουμε καινούριους πελάτες. Δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο στο λογιστικό επάγγελμα. Έχουμε βρεθεί στη θέση να ανταγωνιζόμαστε ανθρώπους χωρίς άδειες και προϋπηρεσία, οι οποίοι ρίχνουν υπέρμετρα τις τιμές, δημιουργώντας ένα τεράστιο πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού.

 

Θα δώσουμε σε αυτό το σημείο τη σκυτάλη στον κ. Γιώργο Κάλφα. Μιλήστε μας για τη δική σας ένταξη στην επιχείρηση.

 

– Στην επιχείρηση βρίσκομαι από το 2007. Εκείνη την εποχή, έψαχνα δουλειά, είχε ανοίξει μια θέση εργασίας στο γραφείο και η Σουζάνα με μεταξύ σοβαρού και αστείου, μου πρότεινε να έρθω για να δοκιμαστώ. Ως τότε δεν είχα σκεφτεί καθόλου μία τέτοια προοπτική γιατί έψαχνα για κάτι εντελώς διαφορετικό. Οι σπουδές μου είναι μεν στο οικονομικό πεδίο αλλά εστιασμένες στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων. Λίγο καιρό μετά την αρχική πρόταση, το ξανασυζητήσαμε και πείστηκα να έρθω  να δοκιμάσω την τύχη μου και τελικά έμεινα. Απασχολήθηκα αρχικά στο λογιστικό κομμάτι και από εκεί και έπειτα, σε όλες τις υπηρεσίες που έχουμε προσθέσει. Όπως σας είπε ήδη η Σουσάνα, δεν είμαστε πλέον μία αποκλειστικά λογιστική επιχείρηση, αλλά λειτουργούμε και ως σύμβουλοι επιχειρήσεων τόσο ως προς το οικονομικό κομμάτι όσο και ως προς το διοικητικό. Υπάρχει επιπλέον και το σκέλος του marketing, με εξωτερικές υπηρεσίες. Βρήκα  μεγάλο ενδιαφέρον στην επαφή μου με τις επιχειρήσεις και διαπίστωσα ότι μία δραστηριότητα, την οποία είχα αποκλείσει στην αρχή, σιγά σιγά με κέρδισε. »

 

Η ομάδα της Atlas Consulting αποτελείται από ικανά και δραστήρια στελέχη, που διακρίνονται για τις ικανότητες τους τόσο στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών όσο και για τον καλό τους χαρακτηρα:

την κα Ελένη Παπουδάρη, Φοροτεχνικός/ Λογίστρια-  Προισταμένη Εσωτερικού Ελέγχου και πολύτιμη συνεργάτης, τον κ. Σωτήρης Κουτσός, Φοροτεχνικός/Λογιστής – Υπεύθυνος Μηχανογράφησης μικρών επιχειρήσεων, την κα Μαρία Κεσόγλου, που είναι Υπεύθυνη Του Δημιουργικού Τμήματος της εταιρίας.

Από τις αρχές του 2014, λειτουργεί το Κέντρο Προσωπικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, AtlasHub, που ασχολείται κυρίως με υπηρεσίες Coaching και εκπαίδευσης και η Επιστημονική ομάδα του αποτελείται από:

τον Γιώργο Κάλφα,τον Κύρο Βογιατζόγλου (Online Marketing Consultant) ,τον Νίκο Μπάτσιο (EngineerScrum Master& την Σουσάνα Κάλφα

Ευχόμαστε να είναι μακρύς ο δρόμος 🙂 

Η ομάδα της Atlas

Leave a comment