Πώς να επιλέξω τον κατάλληλο επαγγελματία – συνεργάτη; Μέρος΄Β

Πώς θα γνωρίζω όμως ότι ο επαγγελματίας που επιλέγω είναι «καλός» (μπαίνει σε εισαγωγικά γιατί ο καλός επαγγελματίας για έναν δεν είναι απαραίτητα καλός επαγγελματίας για όλους);

Ανεξάρτητα από τον επαγγελματία με τον οποίο θέλουμε να συνεργαστούμε χρειάζεται να προσέξουμε κάποια στοιχεία πολύ σημαντικά ώστε να έχουμε τα αποτελέσματα που θα μας ικανοποιήσουν από την συνεργασία μας.

Ο «καλός» επαγγελματίας λοιπόν:

  • Έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και είναι πιστοποιημένος. Δικαιούστε ως καταναλωτές να ζητάτε την επίδειξη διπλώματος ή πτυχίων από τον επαγγελματία με τον οποίο συνεργάζεστε ή ενδέχεται να συνεργαστείτε. Υπάρχουν δυστυχώς ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν το επάγγελμα του λογιστή – φοροτεχνικού χωρίς να έχουν οι ίδιοι την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (την έχει κάποιος υπάλληλος τους) ή ασκούν το επάγγελμα του οικονομικού συμβούλου και οι σπουδές τους δεν είχαν ποτέ οικονομική κατεύθυνση (πχ απόφοιτοι γεωλογίας, φυσικής κτλ)
  • Δεν είναι τέλειοι. Ένας επαγγελματίας που θα σας συμβουλέψει οικονομικά χρειάζεται να έχει ρεαλιστική οπτική για το περιβάλλον αλλά και για τον εαυτό του. Όπως κανένας άνθρωπος δεν είναι τέλειος, έτσι και κανένας επαγγελματίας δεν είναι αλάνθαστος. Ένας καλός επαγγελματίας σκοπεύει κυρίως στο να βρίσκει λύσεις για τα λάθη (τα οποία θα γίνουν έτσι κι αλλιώς) από το να μην κάνει λάθη καθόλου. Ένας επαγγελματίας που πιστεύει ότι είναι τέλειος είναι πολύ πιθανό να αδυνατεί να προσεγγίσει ρεαλιστικά την πραγματικότητα. Από την άλλη πολλοί επαγγελματίες αναγκάζονται να παρουσιάσουν ως τέλειο τον εαυτό τους προκειμένου να συναντήσουν τις μη ρεαλιστικές προσδοκίες των καταναλωτών. Η διαστρεβλωμένη οπτική της πραγματικότητας λοιπόν  μπορεί να προέρχεται και από τις δύο πλευρές. Παρόλα αυτά ένας επαγγελματίας με υψηλή αυτοπεποίθηση που μπορεί να βασιστεί κάπου (σπουδές, εργασιακή εμπειρία κτλ) είναι πολύτιμος.
  • Συνεργάζεται με ομάδα επαγγελματιών και η ομάδα που δραστηριοποιούνται φέρνει καλύτερα αποτελέσματα απ’ ότι αυτός μόνος του. Σε συνάρτηση με το προηγούμενο σημείο, ένας επαγγελματίας που γνωρίζει ότι δεν είναι τέλειος έχει ανάγκη από συνεργασίες και γνωρίζει ότι προκειμένου να φέρει καλύτερα αποτελέσματα σε μια επιχείρηση χρειάζεται να καλύψει τις αδυναμίες του και σε κάποια θέματα να έχει πιο σφαιρική άποψη.
  • Είναι σε θέση να απαντήσουν «απλές ερωτήσεις». Πριν την έναρξη της συνεργασίας κάντε δυο – τρεις ερωτήσεις για να «τεστάρετε» τις γνώσεις των ειδικών. Καλό είναι να μην το παρακάνετε με πολλές ερωτήσεις και αυτές που θα κάνετε φροντίστε να είναι όντως απλές και να απαιτούν σύντομη απάντηση. Αυτό με τις συνεχείς αλλαγές στην φορολογική νομοθεσία δεν είναι και τόσο εύκολο αφού οι συνεχείς αλλαγές αφήνουν ανενημέρωτους ακόμα και τους ίδιους τους υπαλλήλους των εφορειών (!). Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ερωτήσεις που δεν αφορούν και τόσο ειδικές περιπτώσεις οι οποίες αποτελούν μέρος τις καθημερινότητας των επαγγελματιών (πχ. σε έναν λογιστή θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος: «Για την θεώρηση των στοιχείων μου τι θα χρειαστεί να έχω μαζί μου;» ή «Τι να κάνω αν έχω κόψει κατά λάθος Ζ μέσα στην ημέρα;»)
  • Είναι κατανοητός από εσάς. Για να μπορέσετε να συνεργαστείτε καλά με κάποιον επαγγελματία χρειάζεται να μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του και αυτός μαζί σας. Όπως κάθε επιστήμη έτσι και η οικονομική έχει την δική της ορολογία, όμως είναι σημαντικό ο επαγγελματίας που συνεργάζεται μαζί σας να διαθέτει επικοινωνιακές δεξιότητες και να μπορεί να μεταδώσει την σκέψη του με απλό τρόπο.
  • Διαθέτει επιχειρηματικό πνεύμα. Υπάρχουν οι λογιστές που λειτουργούν κάνοντας απλά αυτό που χρειάζεται χωρίς ιδιαίτερη ευελιξία και υπάρχουν και οι λογιστές που μπορούν να πάρουν πρωτοβουλίες, μπορούν να αναλάβουν ρίσκο (μέσα στο μερίδιο της ευθύνης τους, ίσως και λίγο παραπάνω), μπορούν να καταλάβουν την αγωνία σας, μπορούν να κατανοήσουν τον επιχειρηματικό κόσμο έτσι όπως είναι και όχι έτσι όπως γράφουν τα βιβλία ότι θα έπρεπε να είναι.

Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν πριν την αναζήτηση του επαγγελματία είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποια είναι η ανάγκη που θέλουμε να καλύψουμε. Αν γνωρίζουμε την ανάγκη μας γνωρίζουμε και σε ποιον επαγγελματία να απευθυνθούμε. Είναι καλό να γίνει μια έρευνα αγοράς χωρίς να ψάχνουμε απαραίτητα την πιο χαμηλή τιμή. Καθώς αναζητούμε οικονομικές προσφορές για την συνεργασία έχουμε την ευκαιρία να συλλέξουμε πληροφορίες για τους υποψήφιους συνεργάτες μας. Είναι πιστοποιημένοι; Μπορούν να απαντήσουν σε σύντομες και «απλές ερωτήσεις»; Πώς επικοινωνούν την σκέψη τους; Μην διστάσετε να πάρετε από τους ειδικούς βιογραφικές πληροφορίες πριν την τελική σας απόφαση… και ρωτήστε τους «Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάνατε λάθος και πως το αντιμετωπίσατε;». Ο «καλός» επαγγελματίας θα είναι σε θέση να απαντήσει και είναι πολύ πιθανό το τελευταίο λάθος που έκανε να είναι την ίδια μέρα που θα σας γνωρίσει.

Γιώργος Γ. Κάλφας

Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Εργαζομένων – Πιστ. Λογιστής – Φοροτεχνικός
Διευθύνων Σύμβουλος ATLAS Consulting

Related Posts

Leave a comment