Δεν πας πουθενά.. χωρίς πλάνο μαρκετινγκ!

Ξεκλέβω λίγο χρόνο από την πολύ γεμάτη μέρα μου για να μοιραστώ μαζί σου, κάποιες σκέψεις που προέκυψαν από συγκεκριμένο ερέθισμα.

Πριν μερικούς μήνες, γύρω στους 6, μια χαρωπή ομάδα 3 ατόμων καταφτάνουν στο γραφείο μας για να μας ανακοινώσουν ότι θέλουν να ξεκινήσουν μια νέα επιχείρηση στο χώρο της εστίασης.

Παρουσίασαν 4 ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα:

1.φθηνό κόστος ενοικίου σε κεντρικότατο σημείο

2.πρόσβαση σε προμηθευτή που μπορεί να τους προσφέρει εμπορεύματα σε φθηνή τιμή

3.προσωπική δουλειά μέσα από αξιοποίηση του προσωπικού χρόνου 2 εκ των 3.

4. μικρός κόστος για να στηθεί το μαγαζί

 

Τους ρωτήσαμε αν έχουν κάποιο πλάνο για την προσέλκυση του κόσμου και μας απάντησαν ότι το προϊόν είναι τόσο καλό που θα μαρκεταριστεί από μόνο τους!!! Επίσης μας είπαν ότι είχαν μεγάλο κοινωνικό κύκλο και ότι βασίζονται στο ότι θα τους στηρίξουν!!!

Τότε τους είπαμε ότι αυτά από μόνα τους δεν μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επίσης ότι στην ανάπτυξη του σκεπτικού τους δεν έχουν λάβει υπόψιν 3 βασικά σημεία:

1. την ύπαρξη 3 βασικών ανταγωνιστών σε απόσταση αναπνοής (μάλιστα ο ένας από αυτούς με ισχυρή μπράντα)

2. το αδιαφοροποίητο προϊόν τους (παρόλο που είναι ποιοτικά καλό και προσιτό στην τιμή)

3. την έλλειψη βασικού πλάνου μάρκετινγκ της νέας επιχείρησης τους (δηλαδή να συγκεκριμενοποιήσουν ποιο είναι το κοινό στόχος και πως θα το προσεγγίσουν)

Κάναμε μια μακρά κουβέντα πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Τους έδωσα κάποιες εναλλακτικές για να σκεφτούν και τους τρόπους που θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε για να αναπτυχθεί η νέα επιχείρηση τους. Πίστευαν ότι είναι πολύ μικρή επιχείρηση για να προσλάβει ένα σύμβουλο ή έναν business coach για να τους βοηθήσει να γίνουν γνωστοί αλλά και να αποκτήσουν σταδιακά πιστό πελατολόγιο άρα και ικανοποιητική ροή εισοδήματος.

Τους υποστηρίξαμε στις διαδικασίες έναρξης της επιχείρησης του καθώς και στο φορολογιστικό τους κομμάτι. Και μετά από λίγο καιρό άνοιξε η επιχείρηση τους.

Είχα πάει στην επιχείρηση τους αρκετές φορές όχι ως επαγγελματίας αλλά ως πελάτης και διέκρινα βασικές ατέλειες τόσο στην εξυπηρέτηση όσο και στο στήσιμο του μαγαζιού. Σιγά σιγά με τον χρόνο, έφυγε ο ενθουσιασμός, ξεκίνησαν τα «μπαλώματα» στα προϊόντα και ο αυτοσχεδιασμός. Προσλάβανε και 2 άτομα προσωπικό, γιατί οι ιδιοκτήτες δεν μπορούσαν το 12ωρο. Περνούσα συχνά μπροστά από το μαγαζί και η εικόνα που έβλεπα δεν μου άρεσε καθόλου. Το προσωπικό καθόταν βαριεστημένο στην πρόσοψη του μαγαζιού και κάπνιζαν τσιγάρο. Δεν είχαν καμιά ομοιομορφία. Το μαγαζί έδειχνε από μακρυά εγκατελειμένο.

Το ένα βέβαια φέρνει το άλλο. Ξεκίνησαν οι γκρίνιες, οι αλληλοκατηγορίες, κτλ

Χωρίς να έχω προφητικό χάρισμα, σκέφτηκα ότι αυτό το μαγαζί δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Και όντως πριν μερικές μέρες, ήρθαν και μας ανακοίνωσαν κατηφείς ότι θα κλείσουν το  μαγαζί.

Συμπέρασματα:

-δεν ανοίγεις ποτέ επιχείρηση αν δεν εξετάσεις πρώτα τι στο καλό προσφέρεις στην αγορά

-δεν ανοίγεις ποτέ επιχείρηση αν δεν απαντήσεις στην ερώτηση «γιατί να προτιμήσουν εμένα»

-δεν ανοίγεις ποτέ επιχείρηση στηριζόμενος στο ότι οι φίλοι και οι γνωστοί θα σε υποστηρίξουν

-δεν ανοίγεις ποτέ επιχείρηση αν δεν έχεις κάνει μια καλή έρευνα αγοράς

δεν ανοίγεις ποτέ επιχείρηση αν δεν έχεις πλάνο και στρατηγική διείσδυσης στην αγορά – αν δεν είσαι καλός σε αυτό, συμβουλέψου έναν ειδικό.

– δεν ανοίγεις ποτέ επιχείρηση χωρίς να έχεις κάνει προυπολογισμό και χωρίς να εντάξεις στον προυπολογισμό σου, κονδύλι για την ανάπτυξη της επιχείρησης

– η επιχειρηματικότητα θέλει χρόνο, γνώση και δεν ευνοεί τους «ξερόλες».

για να επιβιώσει μια νέα επιχείρηση πρέπει να μάθει το κοινό της και να μάθει να μπαίνει στα παπούτσια του

 

Σε όλη αυτήν την περιπέτεια,ξοδεύτηκαν κάπου 50 χιλιάδες δραχμές.

Τα έξοδα για το μαρκετινγκ ήταν ελάχιστα: κάποια flyer, κάρτες της επιχείρησης, μια καλή πινακίδα, πάρτυ εγκαινίων.

Θυμήθηκα ένα μότο που είχα χρησιμοποιήσει σε μια εργασία μου στο πανεπιστήμιο:

«marketing is everything and everything is marketing»

Πόσο δίκιο! 

Ο νέος επιχειρηματίας οφείλει να καταλάβει πόσο ανάγκη έχει από μια σωστή και ρεαλιστική στρατηγική, ώστε να επιβιώσει η επιχείρηση του αλλά και να μην επαναπαυθεί μόνος στις προσωπικές του γνώσεις για την οργάνωση και ανάπτυξη της επιχείρησης του.

 

ΥΣ. Γνωρίζεις για το AtlasHub- To Κέντρο Επιχειρηματικής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης της Atlas Consulting;

Αν όχι θα μάθεις εδώ !

  • Τι είναιbusiness coaching- δες εδώ
  • Ποια είναι τα οφέλη του businesscoaching –  δες εδώ
  • Πάρε μια γεύση από την μεθοδολογία που ακολουθούμε – δες εδώ
  • Τι παρέχεται στην συμβουλευτική ανάπτυξης – δες εδώ

Καλημέρα!

Σουσάνα Πατσούμη Κάλφα

KEEP CALM

 

 

 

 

 

«Not fashion.. but function. Innovation per se is not our purpose. Effectiveness and meaning for those who trust our services”

Leave a comment