Networking : το ισχυρό όπλο για την επίτευξη των στόχων σου -Μέρος Α'

        Είτε είσαι επαγγελματίας, ιδιωτικός υπάλληλος, νέος επιχειρηματίας, νεοεισερχόμενος στην αγορά εργασίας, στην σύγχρονη εποχή της μεγάλης ταχύτητας και των μεγάλων αλλαγών, είναι πολύ σημαντικές οι γνωριμίες  και το κοινωνικό / επαγγελματικό δίκτυο που αναπτύσσεις. Η ικανότητα σου να διαδράς αποτελεσματικά με το δίκτυο σου είναι καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων σου. Ανεξάρτητα με το ταλέντο σου, τις γνώσεις σου, την τεχνογνωσία σου κτλ, τις περισσότερες φορές στην καριέρα μας, τα μεγάλα επιτεύγματα μας είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με άλλους.

 

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλού networker?

Κοινωνικός, άνετος, ανοικτός, ενδιαφέρον, ομιλητικός.  Αυτά είναι κάποια από τα επίθετα που συνδυάζονται με την προσωπικότητα του ανθρώπου που αγαπά  και επιδιώκει να είναι κοινωνικά δικτυωμένος. Η ουσιαστική  κοινωνική δικτύωση είναι  ένας από τους παράγοντες της επιτυχίας των επιχειρηματικών και όχι μόνο, στόχων μας. Αδιαμφισβήτητα, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν  το εξαιρετικό χάρισμα να δικτυώνονται αποτελεσματικά. Τους αρέσει να κάνουν διασυνδέσεις, είναι ιδιαίτερα κοινωνικοί και γνωρίζουν ανθρώπους- κλειδιά για καθετί που θέλουν να κάνουν. Έχουν τον χαρακτηριστικό ότι σε κοιτάνε απευθείας στα μάτια , σε κάνουν να αισθάνεσαι σαν το κέντρο του ενδιαφέροντος τους, να ευχαριστιέσαι να τους συναλλάσσεσαι και σου αφήνουν πάντα θετικές εντυπώσεις.

Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι άνθρωποι, που πραγματικά είναι κακοί στο να κάνουν διασυνδέσεις. Είναι αυτό που λέμε λαϊκά « δεν το’ χουν». Ας μην νομίσουμε ότι είναι αυτοί οι άνθρωποι που είναι ντροπαλοί και που χρειάζονται ώθηση για να βγουν από το καβούκι τους. Όχι.. αντίθετα είναι εκείνοι που ενώ είναι κοινωνικοί και προσεγγίζουν με ευκολία τον κόσμο, που όμως αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να πουν αυτό που έχουν χωρίς να δίνουν καμία σημασία στον συνομιλητή τους ή να τον μισοκοιτάνε, παράλληλα κοιτώντας και για άλλους, που ίσως θεωρούν πιο σημαντικούς για να κάνουν δουλειές. Πολύ άσχημο αυτό έτσι δεν είναι ?

Απλά και χρήσιμα tips για αποτελεσματικό networking

Η κοινωνική δικτύωση , έχει σαν κέντρο της  τον άνθρωπο. Το να δικτυώνεσαι σωστά και αποτελεσματικά στηρίζεται στις καλές επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες.  Παρακάτω, μοιράζομαι μαζί του κάποιες  απλές τεχνικές  που λειτούργησαν καλά σε μένα σχετικά με την αποτελεσματική κοινωνική δικτύωση.

1. Ψάξε για τον σωστό άνθρωπο – (Ούκ εν τω πολλώ το ευ)

Η δικτύωση δεν είναι μια χωρίς διάκριση αυτοπροβολή που κάνεις με όποιον βρεις μπροστά σου. Δεν πρέπει να μοιράζεις τις κάρτες σου σε όποιον βρεις μπροστά σου, όπως κάποιοι μοιράζουν τα flyer στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων. Αυτό που χρειάζεσαι είναι να βρεις και να μιλήσεις με τον κατάλληλο άνθρωπο στον οποίο έχεις και εσύ κάτι να προσφέρεις.

2.Πρόσφερε την βοήθεια σου

Πότε μην υποτιμάς τις δικές σου δυνάμεις ή τις γνώσεις σου.  Προσέφερε ό,τι γνωρίζεις και κάνεις καλά. Μπορεί αυτό να είναι κάτι απλό όπως πχ να προωθήσεις ένα άρθρο του ανθρώπου που μιλάς ή να του κάνεις μια σύσταση. Ποτέ δεν ξέρεις πόσο καλό αυτό μπορεί να σου κάνει.

3. Ενδιαφέρσου για αυτό που άλλος λέει

Στην συναναστροφή σου με τους άλλους, δεν χρειάζεται να συμφωνείς πάντα μαζί τους ή να γίνεις κάτι που δεν είσαι. Αυτό που πραγματικά σε ενδιαφέρει είναι πώς οι άλλοι σε βλέπουν, τι αντιλαμβάνονται για σένα, αν παίρνουν το σωστό μήνυμα για το τι είσαι, τι κάνεις, τι θέλεις από αυτούς.  Αυτό συμβαίνει όταν επικοινωνείς με απλότητα και άνεση και όταν συζητάς έχοντας πραγματικό και αυθεντικό ενδιαφέρον για αυτό που έχει να πει.

4.Δείξε την εκτίμηση σου

Όλοι συμπαθούν έναν  άνθρωπο που εκτιμά τον χρόνο τους, την συμβουλή τους, την εποικοδομητική κριτική τους. Επίσης εκτιμούν και κάνει πολύ καλή εντύπωση, ένα email που εκφράζεις τις ευχαριστίες σου για τον χρόνο που σου αφιέρωσαν και  την χαρά που νοιώθεις που επικοινώνησες μαζί τους.

5.Άκουσε με πραγματικό ενδιαφέρον

Ανεξάρτητα αν αυτός που συναντάς είναι κάποιος πολύ σημαντικός άνθρωπος για αυτό που ψάχνεις ή μια απλή γνωριμία, άκουσε με ενδιαφέρον αυτά που έχει να σου πει. Να φέρεσαι με ευγένεια και διακριτικότητα. Οι καλές σχέσεις χτίζονται πάνω στον σεβασμό, στην καλή πρόθεση , στην διακριτικότητα και στην προσεγμένη συμπεριφορά . Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να κάνεις καλή πρώτη εντύπωση από το να ακούς προσεκτικά τι σου λέει ο άλλος και να κάνεις έξυπνες ερωτήσεις.

Συχνά πυκνά, τα άτομα και οι επιχειρήσεις που καθοδηγώ και συμβουλεύω με ρωτούν πώς πρέπει να προετοιμαστούν ώστε να είναι αποτελεσματικοί στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν ένα χρήσιμο κοινωνικό δίκτυο για την δουλειά τους και την επιχείρηση τους. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, έχεις ποτέ αναρωτηθεί τα παρακάτω; :

  1. 1.        ποιον γνωρίζω που θα μπορούσε να με βοηθήσει να πετύχω τους στόχους μου?
  2. 2.       ποιον χρειάζεται να γνωρίσω για να με βοηθήσει να πετύχω τους στόχους μου?
  3. 3.       τι μπορώ να κάνω να επεκτείνω το δίκτυο μου γρήγορα και αποτελεσματικά?
  4. 4.      τι μπορώ να προσφέρω στο δίκτυο μου που να τους προσθέτει αξία και να έχει χρησιμότητα η παρουσία μου σε αυτό?
  5. 5.       πώς μπορώ να διασυνδεθώ με ανθρώπους στο δίκτυο μου με σκοπό το κοινό όφελος?
  6. 6.      πώς μπορώ να διατηρώ και να ζωοποιώ σε μόνιμη βάση το δίκτυο μου?

 

Αν ναι, τότε είσαι στο σωστό δρόμο. Αν όχι πρέπει να αρχίσεις να τις σκέφτεσαι. Και ο λόγος είναι απλός: αν απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις, δίνεις  στον εαυτό σου την δυνατότητα να δει ξεκάθαρα τι κάνεις και πώς μπορείς να το κάνεις σωστά και ωφέλιμα για τους άλλους ενώ παράλληλα βρίσκεις τον κατάλληλο τρόπο να παρουσιάζεσαι στο κοινό που σε ενδιαφέρει, κάτι που  έχει ιδιαίτερη σημασία. Παρουσιάζοντας τον εαυτό σου με θετικό και ξεκάθαρο τρόπο, διαμορφώνεις το κατάλληλο έδαφος για να εξερευνείς μέσα στο δίκτυο σου επαγγελματικές ευκαιρίες, να καλλιεργείς καλές και καρποφόρες από άποψη ωφελιμότητας σχέσεις με τους ανθρώπους του δικτύου, δημιουργείς την κατάλληλη φήμη για σένα και αξιοποιείς στο έπακρο την ικανότητα σου για να πετύχεις τους στόχους σου.

 

Γι’ αυτό χρειάζεται να μάθεις τον τρόπο να παρουσιάζεις δυναμικά, θετικά και αποτελεσματικά τον εαυτό σου όταν συναντάς ανθρώπους του δικτύου σου- ανθρώπους που σε ενδιαφέρουν αλλά και ανθρώπους που τους ενδιαφέρεις.

Πως όμως γίνεται αυτό?

Γίνεται με αυτό που λέμε:

Elevator pitch ή αλλιώς το μήνυμα σου σε 30 δευτερόλεπτα!!

 Συνεχίζεται…

 

Σουσάνα Πατσούμη Κάλφα (MSc AFMDip.AIABsc AFM)

Business Strategist & Coach, Author

Certified Tax Consultant

Related Posts

Leave a comment